فروش جهانی تجارت الکترونیک
تجارت الکترونیک که به عنوان تجارت اینترنتی نیز شناخته می شود، به استفاده از اینترنت برای خرید و فروش کالا و انتقال پول و اطلاعات برای تراکنش های الکترونیکی اشاره دارد. تجارت الکترونیک معمولاً برای اشاره به فروش محصولات فیزیکی آنلاین استفاده می شود، اما می تواند هر نوع معامله تجاری را که از طریق اینترنت انجام می شود نیز توصیف کند.
ابزار برنامه ریزی بازار اکسل
فایل قالب EXCEL برای طرح بازاریابی
راه اندازی کمپین در کانال های تبلیغاتی مختلف
تخصیص بودجه مالی و اهداف مورد انتظار برای هر فعالیت
محاسبه خودکار شاخص های عملکرد کلیدی بازاریابی (KPI)
و فایل های راهنما + 6 ماه پشتیبانی آنلاین ...
فروش جهانی تجارت الکترونیک
خرید فایل های قالب اکسل آماده برای برنامه ریزی بازاریابی
تفاوت بین تجارت الکترونیک و تجارت الکترونیک تفاوت بین شرایط مشابه را مقایسه کنید
تجارت الکترونیک به تمام جنبه های عملیات کسب و کار آنلاین اشاره دارد و تجارت الکترونیک به طور خاص به معامله کالا اشاره دارد.
تاریخچه تجارت الکترونیک یا تجارت الکترونیک با اولین فروش آنلاین آغاز می شود: در 11 آگوست 1994، مردی با استفاده از وب سایت خود به نام نت مارکت، سی دی مارک Sting را به یکی از دوستانش فروخت. این اولین نمونه از خرید یک محصول توسط مشتری از طریق شبکه جهانی وب یا تجارت الکترونیکی بود که امروزه آن را می شناسیم.
از آن زمان، تجارت الکترونیک دستخوش پیشرفتهای بسیاری شده است و شناسایی و خرید محصولات در بازارهای آنلاین را آسانتر کرده است. افراد خوداشتغال، کسبوکارهای کوچک و شرکتهای بزرگ همگی از تجارت الکترونیک بهرهمند شدهاند که به آنها کمک کرده است تا کالاهای فراتر از فروش سنتی را بفروشند.
فروش جهانی تجارت الکترونیک تا سال 2020 به 2.7 تریلیون دلار خواهد رسید.
تجارت الکترونیک در ایران نیز در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته است. کاری کنید که شرکت های بزرگ، متوسط و کوچک شروع به فعالیت در اینترنت کنند. حتی برخی از افراد هستند که شروع به استفاده از اینترنت و تجارت اینترنتی به عنوان یک برند شخصی کرده اند. از شرکت های معروف و شناخته شده در اینترنت می توان به دیجی کالا، بامیلو، اسنپ و علی بابا اشاره کرد و شرکت های زیادی هستند که حتی پلتفرم های اصلی کسب و کار خود را در اینترنت ایجاد کرده اند.
تجارت الکترونیک
انواع مدل های تجارت الکترونیک
چهار نوع اصلی از مدل های تجارت الکترونیکی وجود دارد که می توانند تقریباً هر نوع معامله ای را بین یک مصرف کننده و یک فروشنده توصیف کنند.
1. فروش تجارت به مصرف کننده (مشتری): زمانی که صاحب کسب و کار محصولی را به فردی (مصرف کننده) می فروشد (مثلاً وقتی یک جفت کفش از یک فروشگاه اینترنتی می خرید).
برچسب: ،