کسب و کار بزرگ
پلت فرم تجارت الکترونیک و فروشنده
پلتفرم تجارت الکترونیک ابزاری است که برای مدیریت یک تجارت الکترونیک استفاده می شود. از کسب و کارهای کوچک گرفته تا شرکت های بزرگ، مشتریان می توانند یک پلت فرم تجارت الکترونیک را انتخاب کنند. این پلتفرمهای تجارت الکترونیک شامل بازارهای آنلاین مانند آمازون و eBay هستند، فقط به ثبت حساب کاربری نیاز دارند و نیاز به پیادهسازی اندکی از فناوری اطلاعات دارند.
یکی دیگر از مدلهای پلتفرم تجارت الکترونیک SaaS است که در آن صاحبان فروشگاهها فضایی را در یک سرویس میزبان ابری اجاره میکنند که نیازی به توسعه یا زیرساخت داخلی ندارد. سایر پلتفرمهای تجارت الکترونیک ممکن است بهعنوان پلتفرمهای منبع باز توسعه داده شوند که نیاز به یک محیط میزبان (ابر یا درون محل)، پیادهسازی و نگهداری کاملاً دستی دارند.
چند نمونه از سیستم عامل های بازار تجارت الکترونیک عبارتند از:
آمازون
eBay
Wayfair
جهت یابی
علی بابا
Etsy
باج گیری
کارائوکه دیجیتال
ابزار
لوته
فروشندگانی که خدمات پلت فرم تجارت الکترونیک را به مشتریانی که میزبان سایت های تجارت الکترونیک خود هستند ارائه می دهند عبارتند از:
خرید کردن
ووکامرس
مجنتو
فضای مربع
کسب و کار بزرگ
اکوایلد
Salesforce Cloud for Business (گزینه های B2B و B2C)
مجموعه کسب و کار اوراکل
تاریخچه تجارت الکترونیک
منشا تجارت الکترونیک را می توان به دهه 1960 جستجو کرد، زمانی که مشاغل از EDI برای به اشتراک گذاشتن اسناد تجاری با سایر شرکت ها استفاده می کردند. در سال 1979، مؤسسه استاندارد ملی آمریکا، ASC X12 را به عنوان یک استاندارد جهانی برای شرکت ها برای به اشتراک گذاری اسناد از طریق شبکه های الکترونیکی ایجاد کرد.
پس از افزایش تعداد کاربرانی که اسناد الکترونیکی را با یکدیگر به اشتراک می گذارند در دهه 1980، ظهور eBay و Amazon در دهه 1990 صنعت تجارت الکترونیک را متحول کرد. مشتریان اکنون می توانند اقلام بی شماری را به صورت آنلاین از خرده فروشان الکترونیک و فروشگاه های آجر و ملات با قابلیت تجارت الکترونیک خریداری کنند. در حال حاضر، تقریباً همه شرکتهای خردهفروشی در حال ادغام شیوههای کسبوکار آنلاین در مدلهای تجاری خود هستند.
اختلال در خرده فروشی آجر و ملات
با توجه به رشد گسترده تجارت الکترونیک در سال های اخیر، بسیاری از تحلیلگران، اقتصاددانان و مصرف کنندگان در حال بحث هستند که آیا بازار آنلاین B2C به زودی فروشگاه های آجر و ملات را منسوخ می کند یا خیر. در عین حال، خرید آنلاین به سرعت در حال رشد است.
نمودار روند سود و درآمد تجارت الکترونیک
بر اساس تحقیقات BigCommerce، آمریکایی ها تقریباً به طور یکسان برای خرده فروشی آنلاین و آفلاین خرید می کنند، به طوری که 51٪ از آمریکایی ها تجارت الکترونیک و 49٪ فروشگاه های آجری را ترجیح می دهند. با این حال، 67 درصد از هزاره ها خرید آنلاین را به جای آفلاین ترجیح می دهند. طبق گزارش فوربس، در حال حاضر 40 درصد از هزاره ها از دستیارهای صوتی برای خرید استفاده می کنند و انتظار می رود این تعداد تا سال 2020 از 50 درصد فراتر رود.
نمونهای از تأثیر تجارت الکترونیک بر خردهفروشیهای آجری، روزهای خرید جمعه سیاه و دوشنبه سایبری پس از روز شکرگزاری در ایالات متحده است. با توجه به بازاریابی راکوتن، 2017.
طبق دادههای ShopperTrak در سال 2017، ترافیک به فروشگاههای آجر و ملات در جمعه سیاه نسبت به سال گذشته 1 درصد کاهش یافت و ترافیک در دو روز جمعه سیاه شکرگزاری 1.6 درصد کاهش یافت. نزدیک به 40 درصد از فروش جمعه سیاه از طریق دستگاه های تلفن همراه انجام شده است که تقریباً 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است که نشان می دهد تجارت الکترونیک در حال تبدیل شدن به یک تجارت جهانی است. با دیجیتال شدن روزافزون کانالهای توزیع، تجارت الکترونیک، مانند خردهفروشی، شیوههای مدیریت زنجیره تامین را در بین کسبوکارها تغییر میدهد.
برچسب: ،