تجارت الكترونيك كه به عنوان تجارت اينترنتي نيز شناخته مي شود، به استفاده از اينترنت براي خريد و فروش كالا و انتقال پول و اطلاعات براي تراكنش هاي الكترونيكي اشاره دارد. تجارت الكترونيك معمولاً براي اشاره به فروش محصولات فيزيكي آنلاين استفاده مي شود، اما مي تواند هر نوع معامله تجاري را كه از طريق اينترنت انجام مي شود نيز توصيف كند.
ابزار برنامه ريزي بازار اكسل
فايل قالب EXCEL براي طرح بازاريابي
راه اندازي كمپين در كانال هاي تبليغاتي مختلف
تخصيص بودجه مالي و اهداف مورد انتظار براي هر فعاليت
محاسبه خودكار شاخص هاي عملكرد كليدي بازاريابي (KPI)
و فايل هاي راهنما + 6 ماه پشتيباني آنلاين ...
فروش جهاني تجارت الكترونيك
Towing Company
Towing
Towing near me
Towing
Towing Service
Towing near me
خريد فايل هاي قالب اكسل آماده براي برنامه ريزي بازاريابي
تفاوت بين تجارت الكترونيك و تجارت الكترونيك تفاوت بين شرايط مشابه را مقايسه كنيد
تجارت الكترونيك به تمام جنبه هاي عمليات كسب و كار آنلاين اشاره دارد و تجارت الكترونيك به طور خاص به معامله كالا اشاره دارد.
تاريخچه تجارت الكترونيك يا تجارت الكترونيك با اولين فروش آنلاين آغاز مي شود: در 11 آگوست 1994، مردي با استفاده از وب سايت خود به نام نت ماركت، سي دي مارك Sting را به يكي از دوستانش فروخت. اين اولين نمونه از خريد يك محصول توسط مشتري از طريق شبكه جهاني وب يا تجارت الكترونيكي بود كه امروزه آن را مي شناسيم.
از آن زمان، تجارت الكترونيك دستخوش پيشرفتهاي بسياري شده است و شناسايي و خريد محصولات در بازارهاي آنلاين را آسانتر كرده است. افراد خوداشتغال، كسبوكارهاي كوچك و شركتهاي بزرگ همگي از تجارت الكترونيك بهرهمند شدهاند كه به آنها كمك كرده است تا كالاهاي فراتر از فروش سنتي را بفروشند.
فروش جهاني تجارت الكترونيك تا سال 2020 به 2.7 تريليون دلار خواهد رسيد.
تجارت الكترونيك در ايران نيز در سال هاي اخير رشد چشمگيري داشته است. كاري كنيد كه شركت هاي بزرگ، متوسط و كوچك شروع به فعاليت در اينترنت كنند. حتي برخي از افراد هستند كه شروع به استفاده از اينترنت و تجارت اينترنتي به عنوان يك برند شخصي كرده اند. از شركت هاي معروف و شناخته شده در اينترنت مي توان به ديجي كالا، باميلو، اسنپ و علي بابا اشاره كرد و شركت هاي زيادي هستند كه حتي پلتفرم هاي اصلي كسب و كار خود را در اينترنت ايجاد كرده اند.
تجارت الكترونيك
انواع مدل هاي تجارت الكترونيك
چهار نوع اصلي از مدل هاي تجارت الكترونيكي وجود دارد كه مي توانند تقريباً هر نوع معامله اي را بين يك مصرف كننده و يك فروشنده توصيف كنند.
1. فروش تجارت به مصرف كننده (مشتري): زماني كه صاحب كسب و كار محصولي را به فردي (مصرف كننده) مي فروشد (مثلاً وقتي يك جفت كفش از يك فروشگاه اينترنتي مي خريد).
برچسب:
،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
0
بازدید:
+ نوشته شده:
۱۶ شهريور ۱۴۰۲ساعت:
۱۲:۴۱:۳۷ توسط:ناهيد سلطاني موضوع:
نظرات (0)
پلت فرم تجارت الكترونيك و فروشنده
پلتفرم تجارت الكترونيك ابزاري است كه براي مديريت يك تجارت الكترونيك استفاده مي شود. از كسب و كارهاي كوچك گرفته تا شركت هاي بزرگ، مشتريان مي توانند يك پلت فرم تجارت الكترونيك را انتخاب كنند. اين پلتفرمهاي تجارت الكترونيك شامل بازارهاي آنلاين مانند آمازون و eBay هستند، فقط به ثبت حساب كاربري نياز دارند و نياز به پيادهسازي اندكي از فناوري اطلاعات دارند.
يكي ديگر از مدلهاي پلتفرم تجارت الكترونيك SaaS است كه در آن صاحبان فروشگاهها فضايي را در يك سرويس ميزبان ابري اجاره ميكنند كه نيازي به توسعه يا زيرساخت داخلي ندارد. ساير پلتفرمهاي تجارت الكترونيك ممكن است بهعنوان پلتفرمهاي منبع باز توسعه داده شوند كه نياز به يك محيط ميزبان (ابر يا درون محل)، پيادهسازي و نگهداري كاملاً دستي دارند.
چند نمونه از سيستم عامل هاي بازار تجارت الكترونيك عبارتند از:
آمازون
eBay
Wayfair
جهت يابي
علي بابا
Etsy
باج گيري
كارائوكه ديجيتال
ابزار
لوته
فروشندگاني كه خدمات پلت فرم تجارت الكترونيك را به مشترياني كه ميزبان سايت هاي تجارت الكترونيك خود هستند ارائه مي دهند عبارتند از:
خريد كردن
ووكامرس
مجنتو
فضاي مربع
كسب و كار بزرگ
اكوايلد
Salesforce Cloud for Business (گزينه هاي B2B و B2C)
مجموعه كسب و كار اوراكل
تاريخچه تجارت الكترونيك
منشا تجارت الكترونيك را مي توان به دهه 1960 جستجو كرد، زماني كه مشاغل از EDI براي به اشتراك گذاشتن اسناد تجاري با ساير شركت ها استفاده مي كردند. در سال 1979، مؤسسه استاندارد ملي آمريكا، ASC X12 را به عنوان يك استاندارد جهاني براي شركت ها براي به اشتراك گذاري اسناد از طريق شبكه هاي الكترونيكي ايجاد كرد.
پس از افزايش تعداد كاربراني كه اسناد الكترونيكي را با يكديگر به اشتراك مي گذارند در دهه 1980، ظهور eBay و Amazon در دهه 1990 صنعت تجارت الكترونيك را متحول كرد. مشتريان اكنون مي توانند اقلام بي شماري را به صورت آنلاين از خرده فروشان الكترونيك و فروشگاه هاي آجر و ملات با قابليت تجارت الكترونيك خريداري كنند. در حال حاضر، تقريباً همه شركتهاي خردهفروشي در حال ادغام شيوههاي كسبوكار آنلاين در مدلهاي تجاري خود هستند.
اختلال در خرده فروشي آجر و ملات
با توجه به رشد گسترده تجارت الكترونيك در سال هاي اخير، بسياري از تحليلگران، اقتصاددانان و مصرف كنندگان در حال بحث هستند كه آيا بازار آنلاين B2C به زودي فروشگاه هاي آجر و ملات را منسوخ مي كند يا خير. در عين حال، خريد آنلاين به سرعت در حال رشد است.
24 hour tow company
Towing Company
Towing Company
Towing
Towing Service
Towing near me
Towing
Towing Service
Towing near me
نمودار روند سود و درآمد تجارت الكترونيك
بر اساس تحقيقات BigCommerce، آمريكايي ها تقريباً به طور يكسان براي خرده فروشي آنلاين و آفلاين خريد مي كنند، به طوري كه 51٪ از آمريكايي ها تجارت الكترونيك و 49٪ فروشگاه هاي آجري را ترجيح مي دهند. با اين حال، 67 درصد از هزاره ها خريد آنلاين را به جاي آفلاين ترجيح مي دهند. طبق گزارش فوربس، در حال حاضر 40 درصد از هزاره ها از دستيارهاي صوتي براي خريد استفاده مي كنند و انتظار مي رود اين تعداد تا سال 2020 از 50 درصد فراتر رود.
نمونهاي از تأثير تجارت الكترونيك بر خردهفروشيهاي آجري، روزهاي خريد جمعه سياه و دوشنبه سايبري پس از روز شكرگزاري در ايالات متحده است. با توجه به بازاريابي راكوتن، 2017.
طبق دادههاي ShopperTrak در سال 2017، ترافيك به فروشگاههاي آجر و ملات در جمعه سياه نسبت به سال گذشته 1 درصد كاهش يافت و ترافيك در دو روز جمعه سياه شكرگزاري 1.6 درصد كاهش يافت. نزديك به 40 درصد از فروش جمعه سياه از طريق دستگاه هاي تلفن همراه انجام شده است كه تقريباً 10 درصد نسبت به سال گذشته افزايش يافته است كه نشان مي دهد تجارت الكترونيك در حال تبديل شدن به يك تجارت جهاني است. با ديجيتال شدن روزافزون كانالهاي توزيع، تجارت الكترونيك، مانند خردهفروشي، شيوههاي مديريت زنجيره تامين را در بين كسبوكارها تغيير ميدهد.
برچسب:
،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
0
بازدید:
+ نوشته شده:
۱۶ شهريور ۱۴۰۲ساعت:
۱۱:۵۶:۰۲ توسط:ناهيد سلطاني موضوع:
نظرات (0)